GMT 6:02 2017 السبت 5 أغسطس GMT 12:20 2017 السبت 5 أغسطس :آخر تحديث

سعد الصغير يوضح سبب وفاة الراقصة غزل

أحمد طه

"إيلاف" من القاهرة: كشف الفنان سعد الصغير تفاصيل وفاة الراقصة غزل في تدوينة مطولة عبر حسابه على "إنستغرام" مؤكداً على أن جرعة بنج زائدة كانت السبب في وفاتها.
وقال سعد أن غزل كانت حامل وفي الواحدة والنصف بعد منتصف الليل تلقى اتصالاً من زوجها. وعندما أنهى عمله توجّه إليه في المستشفى فوجدها متوفية. مشيراً إلى أنها كانت قد أجهضت الجنين بسبب سقوطها أرضاً.
وأضاف أنها عندما توجهت إلى المستشفى مجدداً، أخبرتها الطبيبة بوجود بقايا من الجنين، وبالتالي كانت تحتاج لجراحة جديدة، لكنها حصلت على جرعة بنج زائدة ورحلت. ثم طلب الدعاء لها ونشر التفاصيل الحقيقية توضيحاً للشائعات الكثيرة التي انتشرت حول وفاتها المفاجِئة.

البقاء لله الفنانه الاستعراضيه غزل ربنا يرحمها يارب ويغرلها انا بس ياجماعه كنت عايز حاجة بسيطه بس علشان انا من الناس الي عارفه الموضوع وكمان الي حصل بظبط غير الاشاعات الي بتنزل دلوقتي والحورات دي كلها في حد ربنا افتكرو فالزمن اقول الحقيقه علشان حرام الي بيتقال علي حد ربنا افتكرو كلو ان الفنانه الاستعراضيه غزل كانت حامل مقرب جدا من جوزها وعلي الساعه 1 ونص كدا لقيت جوزها عمرو بيكلمني وقالي ياسعد غزل بتقولي انا هموت خلصت الشغل و روحتلهوم علي المستشفي وبعدين اتقبلنا انا وعمرو وطالعين لاقينها توفت الي حصل انها كانت حامل واتزحلاقت البيبي نزل من شهرين فالبيبي نزل فاراحت لمستشفي كدا لدكتوره ابتدائيه باين لسه قالتلها في بقي لسه قالتلها انا هعملهالك فا وهي بتعمل العمليه _فا توفت ربنا يرحمها وانا بس قولت اوضح للناس كلنا رايحين لله مهما كان الشخص ده 🙏🏻🙏🏻 ياريت شير علشان الكل يفهم بس

A post shared by Saad Elsoghayar (@saad_elsoghayar_official) on

هذا وتداول رواد مواقع التواصل موضوع وفاة الراقصة المفاجِئ منتقدين الاستخفاف الطبي بحياة الناس حيث علّق أحدهم على تصريح زوجها حول ما قالته الطبيبة بأنها رضخت لطلب المريضة بإعطائها البنج العمومي الذي أودى بحياتها!


في ترفيه