"إيلاف" من القاهرة: تلقت الإعلامية سالي عبد السلام هدية "بئر مياه" من أحد مستمعيها على الراديو حيث قام بإنشاء البئر الذي يحمل اسمها في تنزانيا.
وكتبت عبر حسابها على "إنستغرام": تقول "كل سنة وانتوا طيبين وجمعة مباركة..أنا اتعملى بير يا ربى.. اتعملى احلى هدية فى دنيتى و اخرتى ...بير مياة بأسمى ..بير مياة صدقة جارية ..بير مياة عايشة ميتة الناس تشرب منه اخد ثواب..بير مياة من واحدة من اغلى المستمعين على قلبى و بقينا اهل..ومش هقول اسمك عشان بتزعلى ..انا بحبك ! بير مياة عشان مرة قلت ممكن ميبقاش ليا ولد صالح يدعو لى ولا حد يفتكرنى بصدقة جارية..افتكرونى انتوا! ...بير مياة يا ربى و كأنك بتقولى ان نيتى من الشغلانة دى سليم.. دعوات..جنازة حلوة وصدقة جارية ......حب صافى ! لا فلوس ولا شهرة ولا جاه ولا جمال دايم! بير يا رب...مش كولديير على مسجد لو كنت عملته لنفسى..انا ربيت زبون حنين والنبى..مش قادرة اتكلم جد..اتحرق! اللهم بارك اللهم حبب فينا خلقك ماشاءالله".
وأضافت "بير من كتر ما بحب سورة سيدنا يوسف و مبقيتش ازعل من او على حد لما فهمت ان اخواته رموه فى البير..سلمت بوحاشة الدنيا و شوية اهل..ركزت معاك يا رب..صفيت النية..حد يصدق حد يعمله بير!؟على نياتكم ترزقون..احلى هدية فى حياتى ..اتعملى بير".

يُذكر أنها أعلنت قبل أيام انضمامها لفريق عمل برنامج "كلام نواعم" الذي يُعرَض على شاشة mbc حيث تواجدت في بيروت مؤخراً لتسجيل أولى الحلقات التي تظهر فيها.

 

كل سنة وانتوا طيبين ❤️و #جمعة_مباركة ❤️❤️ انا اتعملى بير يا ربى.. اتعملى احلى هدية فى دنيتى و اخرتى ...بير مياة بأسمى ..بير مياة صدقة جارية ..بير مياة عايشة ميتة الناس تشرب منه اخد ثواب..بير مياة من واحدة من اغلى المستمعين على قلبى و بقينا اهل ❤️ مش هقول اسمك عشان بتزعلى ..انا بحبك ! بير مياة عشان مرة قلت ممكن ميبقاش ليا ولد صالح يدعو لى ولا حد يفتكرنى بصدقة جارية..افتكرونى انتوا! ...بير مياة يا ربى و كأنك بتقولى ان نيتى من الشغلانة دى سليم❤️❤️ دعوات..جنازة حلوة وصدقة جارية ......حب صافى ! لا فلوس ولا شهرة ولا جاه ولا جمال دايم! بير يا رب ❤️❤️مش كولديير على مسجد لو كنت عملته لنفسى ????????????❤️❤️ انا ربيت زبون حنين والنبى ???????? مش قادرة اتكلم جد..اتحرق! #اللهم_بارك #اللهم_حبب_فينا_خلقك #ماشاءالله بير ❤️❤️ من كتر ما بحب سورة سيدنا يوسف و مبقيتش ازعل من او على حد لما فهمت ان اخواته رموه فى البير..سلمت بوحاشة الدنيا و شوية اهل..ركزت معاك يا رب..صفيت النية..حد يصدق حد يعمله بير!؟على نياتكم ترزقون..احلى هدية فى حياتى ..اتعملى بير ❤️❤️

A post shared by Sally Abdalsalam (@sallyabdalsalam) on