سياسة الخصوصية


شركة إيلاف للنشر المحدودة
سياسة الخصوصية
  1. استخدام موقع إيلاف
    إن خصوصيتك تمثل أهمية بالغة لشركة إيلاف للنشر المحدودة ("نحن"، "لنا"، "منا"). وسياسة الخصوصية هذه ("سياسة الخصوصية") تحدد ممارستنا فيما يتعلق بجمع وتخزين واستخدام وإفشاء أي معلومات شخصية تم جمعها عبر الموقع http://65.17.227.92 ("موقع إيلاف"(. الرجاء قراءة سياسة الخصوصية بتأني. وينبغي ألا تستخدم موقع إيلاف إذا لم توافق على شروط سياسة الخصوصية هذه. كما أنك مطالب بقراءة شروط وبنود استخدام موقع إيلاف (65.17.227.92/terms.html) قبل استخدام موقع إيلاف.
    وفقاً لقانون حماية البيانات لعام 1998، فإن جهة التحكم في البيانات هي شركة إيلاف المحدودة للنشر،
    Grand Prix House, 102-104 Sheen Road, Richmond upon Thames, Surrey, TW9 1UF.
  2. جمع واستخدام البيانات الشخصية
    2-1 قد نجمع بيانات شخصية محددة عنك تشمل ولا تقتصر على:
    (‌أ) المعلومات التي تقدمها عند ملء نماذج على موقع إيلاف، أو عند تسجيل الدخول إلى صفحات الرسائل على موقع إيلاف أو عند المشاركة أو استقبال خدمة من موقع إيلاف، مثل النشرات الإخبارية، خدمة الإخطار بالرسائل القصيرة ("SMS") أو خدمة الإخطار بالبريد الإلكتروني. قد تشتمل هذه المعلومات على اسمك، عنوان بريدك الإلكتروني، رقم الهاتف، الجنس، المجموعة العمرية، المهنة أو بلد الإقامة.؛
    (‌ب) تفاصيل بعض المواد التي قمت بإرسالها على موقع إيلاف والتي قد تحتوي على مقالات وتعليقات ومدونات تشتمل على آراءك السياسية ومعتقداتك الدينية
    (‌ج) تفاصيل حول زياراتك لموقع إيلاف والموارد التي يمكنك الوصول إليها
    2-2 قد نستخدم بيانات الشخصية فيما يلي:
     (‌أ) تنفيذ أو مراقبة أو تحليل ما نقوم به من أنشطة وللتوافق مع أي قوانين أو لوائح معمول بها؛
    (‌ب) تعديل ومعايرة وتحسين موقع إيلاف
    (‌ج) التحقق من عرض محتوى إيلاف على النحو الذي يتناسب معك ويتوافق مع جهاز الكمبيوتر الخاص بك.
    (‌د) الاتصال بك:
         (i) فيما يتعلق بأي خدمة قمت بالتسجيل فيها على موقع إيلاف
        (ii) عند اختيارك استقبال رسائل من جانبنا (تشتمل على رسائل تسويق لمنتجاتنا وخدماتنا، أو رسائل من شركات تابعة لنا)
        (iii) في ما يتعلق بأي مشاركة لك في موقع إيلاف مثل المشاركة في أي صفحة رسائل على موقع إيلاف
        (iv) لإشعارك بالأحداث والخدمات التي قد تهمك. للقيام بذلك، قد نتصل بك من وقت لآخر عبر البريد أو الهاتف أو الوسائط الإلكترونية (مثل البريد الإلكتروني ورسائل SMS)
    (‌ه) السماح لطرف ثالث بتسويق منتجاته وخدماته لك في حالك اختيارك لاستقبال مثل هذه الرسائل
    (‌و) السماح لك بالمشاركة في الأنشطة التفاعلية لموقع إيلاف، عند اختيارك القيام بذلك.
    (‌ز) إشعارك بالتغييرات التي تطرأ على موقع إيلاف.
  3. كشف البيانات
    3-1 وفقاً للفقرة 3-2، لن نقوم ببيع أو تأجير بياناتك الشخصية إلى أي طرف ثالث.
    3-2 قد نقوم بكشف بياناتك الشخصية لأي مما يلي:
    (‌أ) أي عامل أو شخص يعمل لدينا أو طرف ثالث هناك اتفاق بيننا قد يحتاج إلى استخدام بياناتك الشخصية لأي من الأغراض الموضحة في سياسة الخصوصية هذه بما في ذلك الجهة الموفرة لخدمة الإنترنت لموقعنا أو أي من جهات توفير الخدمة الفنية التي تتطلب الوصول إلى البيانات الشخصية حتى نتمكن نمن تسويق منتجاتنا وخدماتنا لك أو الاتصال بك.
    (‌ب) أي عضو من مجموعتنا، بما في ذلك الشركة القابضة الأصلية
    (‌ج) أي شخص حولنا له أي من حقوقنا أو واجباتنا تحت أي اتفاق بيننا وبينك أو بين أي شخص مهتم بأنشطتنا أو يحصل على أي أو كل أصولنا أو يعتبر وكيل أو منقول له أي من أصولنا.
    (‌د) أي شخص تسمح بإعطائه بياناتك الشخصية.
    وكذلك قد نكشف أي بيانات شخصية في حالة طُلب منا، أو سُئلنا أو سُمح لنا بالقيام بذلك من قبل المحكمة، أو الهيئات التنفيذية الحكومية أو القانونية، بما في ذلك الشرطة، أو ما يتعلق بالدعاوى القضائية. وكذلك قد نقوم بكشف أي بيانات شخصية إذا رأينا أن ذلك ضرورياً ومطلوباً للتوافق مع أي قانون أو لحماية أو الدفاع عن حقوق الملكية الخاصة بنا.
    3-3 اسم المستخدم (ليس عنوان بريدك الإلكتروني) الذي قمت بتحديده عند التسجيل يتم عرضه على المستخدمين الآخرين عندما تقوم بإرسال مواد على موقع إيلاف.
  4. نقل البيانات
    أن توافق على أن نقوم بكشف بياناتك الشخصية للشركات التابعة لنا ولأطراف ثالثة (تمت الإشارة إليها في الفقرة 3-2) نتعامل معها فيما يتعلق باستخدام بياناتك الشخصية للأغراض الموضحة في الفقرة 2-2 المُشار إليها أعلاه. ويشمل ذلك الأطراف الثالثة في الولايات المتحدة الأمريكية التي تستضيف البيانات على الخوادم. وبالتوافق مع ذلك، قد يتم نقل بياناتك الشخصية خارج المنطقة الاقتصادية الأوروبية (EEA) إلى دول (تشمل الولايات المتحدة الأمريكية) لا توفر مستوى مماثل أو مكافئ من الحماية لما تقدمه دول منطقة EEA التي قمت بإرسال بياناتك الشخصية منها (في حالة حدوث ذلك). سوف تقوم بكل الخطوات المناسبة اللازمة لضمان معاملة كل بياناتك بشكل آمن وبالتوافق مع سياسة الخصوصية.
  5. تخزين البيانات
    5-1 للأسف، إن نقل المعلومات عبر الإنترنت ليس آمنا تماماً. على الرغم من قيامنا بكل جهدنا لحماية بياناتك الشخصية، نحن لا نضمن أمان بياناتك التي تم نقلها إلى موقع إيلاف. أنت المسؤول عن مخاطر نقل البيانات. بمجرد استقبال بياناتك، سوف نتبع إجراءات وميزات أمان صارمة لمحاولة منع الوصول غير المسموح به.
    5-2 عندما نقوم بمنحك (أو عندما تختار) كلمة مرور تمكنك من الوصول إلى أجزاء محددة من موقع إيلاف، فإنك تكون مسؤولاً عن الحفاظ على سرية كلمة المرور هذه. أنت مطالب بعدم مشاركة كلمة المرور مع أي شخص. في حالة إدراكنا أن كلمة المرور الخاصة بك غير مستخدمة من قبلك، قد نعلق وصولك لموقع إيلاف.
  6. حقوقك
    أنت لك حقوق محددة وفقا لقانون حماية البيانات المعمول به والتي تشتمل حقك في استقبال نسخة من بياناتك الشخصية الموجودة لدينا. للحصول على نسخة من بياناتك الشخصية الموجودة لدينا، الرجاء الكتابة لنا على العنوان
    Elaph Publishing Limited, Grand Prix House, 102-104 Sheen Road, Richmond upon Thames, Surrey TW9 1UF .
    قد نقوم بتحميلك رسوم محددة نظير الاستجابة لمثل هذا الطلب بما يتوافق مع القانون المطبق.
    بالإضافة إلى ذلك، لك الحق في طلب تصحيح البيانات الشخصية المتوفرة على موقع إيلاف، أو حجبها أو حذفها إذا كانت البيانات غير صحيحة أو غير كاملة أو ليست مرتبطة بالأغراض الموضحة في سياسة الخصوصية هذه ولطلب نسخة من البيانات الشخصية التي بحوزتنا عبر الاتصال بنا عبر البريد الإلكتروني info@elaph.com.
  7. ملفات تعريف الارتباط "الكوكيز"
    7-1 ملف تعريف الارتباط "الكوكيز" هو ملف نصي يتم إرساله عبر خادم الويب ويتم وضعه على جهاز الكمبيوتر الخاص بك بواسطة متصفح الويب. وتعرف ملفات الكوكيز جهاز الكمبيوتر الخاص بك وليس أنت كمستخدم فردي. في كل مرة يقوم متصفح الويب بطلب صفحة ويب من خادم يقوم متصفح الويب بإرسال البيانات في ملف إلى الخادم ليعرف الخادم أنك قد عدت إلى صفحة الويب هذه. تقوم بعض مواقع الويب بذلك عندما يقوم مستخدم بزيارة مواقع الويب الخاصة بها لتقديم ميزات مفيدة لعملائها ومتابعة معدل الازدحام على المواقع. أغلب برامج التصفح تم إعدادها مبدئياً لقبول الكوكيز.
    7-2 نحن نستخدم الكوكيز حتى تساعدنا:
    (‌أ) من أنت وما هي تفضيلاتك
    (‌ب) تقدير حجم زياراتك ونمط استخدامك
    (‌ج) التعرف عليك عند عودتك إلى موقع إيلاف والحفاظ عليك في وضع تسجيل الدخول
    (‌د) تحسين موقع إيلاف
    7-3 في حالة تفضيلك لذلك، يمكنك إعداد متصفح الويب الخاص بك بحيث يرفض الكوكيز. ومع ذلك، في حالة قيامك بذلك قد لا تكون قادراً على الوصول إلى أجزاء محددة من موقع إيلاف. يمكنك تعطيل الكوكيز من جهاز الكمبيوتر الخاص بك عبر إتباع التعليمات الموجودة على متصفح الويب أو على الموقع www.allaboutcookies.org.
  8. التغييرات التي تطرأ على سياسة الخصوصية
    8-1 قد نقوم بتحديث وتعديل سياسة الخصوصية في كل وقت. مثل هذه التعديلات سوف تكون فعالة فوراً بعد إرسال سياسة الخصوصية المحدثة على موقع إيلاف.
    8-2 من المتوقع أنك سوف تقوم باستعراض هذه الصفحة من وقت لآخر للتعرف على أي تعديلات نقوم بها على سياسة الخصوصية. سوف نقوم بإرسال أي تغييرات تطرأ على سياسة الخصوصية هنا وسوف نحصل على موافقتك على هذه التغييرات في حالة طلب ذلك وفقاً للقانون المعمول به.
  9. روابط في موقع إيلاف
    يشتمل موقع إيلاف على روابط لمواقع ومصادر أخرى مقدمة من قبل طرف ثالث. في حالة إتباعك لأي من روابط هذه المواقع، الرجاء مراعاة أن هذه المواقع قد تكون لها سياسات الخصوصية الخاصة بها وأننا لا نتحمل أي مسؤولية أو التزامات لهذه السياسات. الرجاء مراجعة هذه السياسات قبل إرسال أي بيانات شخصية لهذه المواقع.
  10. عام
    الأسئلة والتعليقات والطلبات الخاصة بسياسة الخصوصية هذه محل ترحيب ويجب توجيهها إلى
    Elaph Publishing Limited, Grand Prix House, 102-104 Sheen Road, Richmond upon Thames, Surrey, TW9 1UF.
    أو البريد الإلكتروني: info@elaph.com.


Elaph Publishing Limited
Terms and Conditions
  1. Use of the Elaph Website
    Your privacy is important to Elaph Publishing Limited ("we", "us" or "our"). This privacy policy (the "Privacy Policy") sets out our practices with respect to the collection, storage, use and disclosure of any personal data collected through the website http://65.17.227.92 (the "Elaph Website"). Please read this Privacy Policy carefully. You must not use the Elaph Website if you do not accept the terms of this Privacy Policy. You are also required to read the Terms and Conditions of use of the Elaph Website (Terms and Conditions) before using the Elaph Website.

    For the purpose of the Data Protection Act 1998, the data controller is Elaph Publishing Limited, Grand Prix House, 102-104 Sheen Road, Richmond upon Thames, Surrey, TW9 1UF.
  2. Collection and Use of Personal Data
    2.1. We may collect certain personal data about you including, but not limited to:
    (a). information that you provide when completing forms on the Elaph Website, when you sign up to message boards on the Elaph Website or when you participate in or receive a service from the Elaph Website, such as newsletters, short message service ("SMS") alerts or e-mail alerts. This information may include your name, e-mail address, telephone number, gender, age group, occupation or country of residence.;
    (b). details of material posted by you on the Elaph Website which may contain articles, comments and blogs including your political opinions and religious beliefs; and
    (c). details of your visits to the Elaph Website and the resources that you access.
    2.2. We may use your personal data to:
    (a). carry out, monitor and analyse our activities and to comply with any applicable laws or regulations;
    (b). customise, measure and improve the Elaph Website;
    (c). ensure that content from the Elaph Website is presented in the most effective manner for you and for your computer;
    (d). contact you:
    (i) in relation to any service for which you have registered on the Elaph Website;
    (ii) where you have opted to receive correspondence from us (including correspondence marketing our products and services, or those of our affiliated companies, to you);
    (iii) in relation to any contribution you have made to the Elaph Website such as on any message boards on the Elaph Website; and
    (iv) to keep you informed about events, services and products that may be of interest to you. To do this we may contact you from time to time by post, telephone or electronic media (e.g. e-mail and SMS);
    (e). allow third parties to market their products and services to you where you have opted to receive such correspondence;
    (f). allow you to participate in interactive features of the Elaph Website, when you choose to do so; and
    (g). notify you about changes to the Elaph Website.
  3. Disclosure of Data
    3.1. Subject to Clause 3.2, we will not sell or rent your personal data to third parties.
    3.2. We may disclose personal data to any of the following:
    (a). any agent, person working for us or third party with whom we have an agreement who may need to use your personal data for any of the purposes described in this Privacy Policy including our website internet service provider or other technical service providers who require access to personal data or so we can market products and services to you or otherwise contact you;
    (b). any member of our group, including our ultimate holding company;
    (c). any person to whom we have transferred any of our rights or duties under any agreement we may have with you or to any person who acquires an interest in our activities or acquires any or all of our assets or who is deemed to be our successor or transferee; and
    (d). anyone you authorise us to give your personal data to. We may also disclose any personal data if we are required to, requested by or permitted to do so by a court of law, by any governmental or law enforcement agency, including the police, or in connection with legal proceedings. We may also disclose any personal data if we determine it is necessary or desirable to comply with any law or to protect or defend our rights or property.
    3.3. The username (not your email address) chosen by you on registration is displayed to other users when you post material on the Elaph Website.
  4. Data Transfers
    You consent to us disclosing your personal data to our affiliated companies and to third parties (referred to in Clause 3.2 above) with whom we deal in relation to use of your personal data for the purposes set out in Clause 2.2 above. These include third parties in the United States of America that host data on servers. Accordingly, your personal data may be transferred outside the European Economic Area ("the EEA") to countries (including the United States of America) which do not provide a similar or adequate level of protection to that provided by countries in the EEA from which you submitted your personal data (if applicable). We will take all steps reasonably necessary to ensure that your data is treated securely and in accordance with this Privacy Policy.
  5. Storage of Data
    5.1. Unfortunately, the transmission of information via the internet is not completely secure. Although we will do our best to protect your personal data, we cannot guarantee the security of your data transmitted to the Elaph Website. Any transmission of data is at your own risk. Once we have received your information, we will use strict procedures and security features to try to prevent unauthorised access.
    5.2. Where we have given you (or where you have chosen) a password which enables you to access certain parts of the Elaph Website, you are responsible for keeping this password confidential. We ask you not to share a password with anyone. If we believe that your password is not being used by you, we may suspend your access to the Elaph Website.
  6. Your Rights
    You may have certain rights under applicable data protection legislation which may include the right for you to receive a copy of the personal data we hold about you. For a copy of your personal data please write to us at Elaph Publishing Limited, Grand Prix House, 102-104 Sheen Road, Richmond upon Thames, Surrey TW9 1UF. We may charge you a nominal fee for complying with such a request in accordance with applicable law.

    In addition, you may have a right to request that personal data provided on the Elaph Website is corrected, blocked or deleted if the data is factually incorrect, incomplete or irrelevant for the purposes described in this Privacy Policy and to request a copy of the personal data we hold by contacting us via e-mail at info@elaph.com.
  7. Cookies
    7.1. A cookie is a text file sent by a web server and placed on your computer by your web browser. Cookies identify your computer to servers but not you as an individual user. Each time your browser requests a web page from a server the browser sends the data in a file back to the server and lets the server know that you have returned to that web page. Many websites do this whenever a user visits their website in order to provide useful features for their customers and track traffic flows. Most browsers are initially set to accept cookies.
    7.2. We use cookies to help us:
    (a). remember who you are and your preferences;
    (b). estimate our audience size and usage pattern;
    (c). recognise you when you return to the Elaph Website and maintain your logged-in status; and
    (d). improve the Elaph Website.
    7.3. If you prefer, you can set your browser to refuse cookies. However, if you do this you may not be able to access certain parts of the Elaph Website. You can disable cookies from your computer system by following the instructions on your browser or at www.allaboutcookies.org.
  8. Changes to the Privacy Policy
    8.1. We may update and modify this Privacy Policy at any time. Such modifications shall be effective immediately upon posting of the updated Privacy Policy on the Elaph Website.
    8.2. You are expected to review this page from time to time to take notice of any modifications we make to the Privacy Policy. We will post any changes to this Privacy Policy here and if required under applicable law will obtain your consent to the changes.
  9. Links from the Elaph Website
    The Elaph Website may contain links to other websites and resources provided by third parties. If you follow a link to any of these websites, please be aware that these websites may have their own privacy policies and that we do not accept any responsibility or liability for these policies. Please check these policies before you submit any personal data to these websites.
  10. General
    Questions, comments and requests regarding this Privacy Policy are welcomed and should be addressed to Elaph Publishing Limited, Grand Prix House, 102-104 Sheen Road, Richmond upon Thames, Surrey TW9 1UF or e-mailed to info@elaph.com.